FIFA 14 Fully Dynamic Weather
آب و هوا به طور کامل واقعی است به طوری که در آن یک روز آفتابی به طور ناگهانی تاریک می شود (شما می توانید از سایه ابرها بر روی زمین را ببینید) و ناگهان ممکن است باران ببارد. گاهی اوقات نیز وقتی بارانی هست باران قطع میشود و هوا ممکن است آفتابی شود.ممکن است ابری هم بماند.
Kiss Your Jersey Badge Celebration
شما این قابلیت را دارید که پیراهن خود رو ببوسید.این کار یکی از محبوب ترین کار ها پس از گل زدن است و پیراهن ها به صورت سه بعدی تکان میخورند.
Stadium Creation Centre
شما میتوانید استادیوم برای تیم خود بسازید و به صورت آفلاین و آنلاین ازون استفاده کنید.
FIFA 14 Press Conferences and Interviews
پس از بازی مصاحبه و کنفرانس مطبوعاتی که در آن شما می توانید پاسخ سوالات رسانه ای را بدهید و بازکنان میتوانند مصاحبه کنند.به صورت واقعی و بسیار جذاب.
Technical Area Cinematics
نمایش صحنه های سینمایی تر از نیمکت بازی که قابلیت بسیار با حالی هست و مربی شما و دیگر بازیکنان در تماشای بازی مینشینند و گاهی اوقات هم واکنش نشان میدهند!!!
در بازی های قبلی و در هنگام دویدن مدافعان فضای زیادی بین آن ها ایجاد می شد که چنین اتفاقی منجر به این می شد که مهاجمان با حرکت های کاملا تکراری به راحتی از بین فضاهای ایجاد شده عبور کرده و زدن گل ها نیز راحت شود. این چیزی است که تیم سازنده قصد تغییر و سر و سامان دادن به آن را در این نسخه دارد.
امسال FIFA 14 تمرکز بسیاری بر روی سرعت بازیکنان گذاشته است. سال گذشته بود که برای اولین بار شاهد استفاده از قابلیت First Touch Control در قسمت ۱۳ بودیم و حال امسال در یک پیشرفت خوب توانایی دریبل فوتبالیست ها بسیار گسترش یافته است.
این بار دیگر به مدت طولانی در هنگام دویدن توپ به پاهای بازیکنان نمی چسبد ، در حقیقت این بار تاکید بیشتر بر روی مهارت های فردی بازیکنان با توپ است که باعث می شود نحوه ی حرکت کردن با توپ را بسنجید. به عنوان مثال بازیکنانی مثل لیونل مسی ، گرت بیل و کریستیانو رونالدو انواع و اقسام دریبل ها و کنترل با توپ را به راحتی و به زیبایی انجام می دهند. در حالی که بازیکنانی که کم تر حرکت با توپ و دارای مهارت پایین تری هستند این فرصت را به مدافعان حریف می دهند که از پشت آن ها را گرفته و در مواقع بسیار توپ را از دست می دهند.
همراه با چنین چیزی ، شاهد ویژگی جدیدی نیز با نام 'Sprint Dribble Turns' ( یعنی توانایی دریبل با حداکثر سرعت دویدن ) نیز خواهیم بود که به بازیکن این اجازه را می دهد که با هر سرعتی که در حال حرکت است بتواند به سرعت در هر جهت مانور دهد. با ترکیب چنین ویزگی هایی این بار EA تاکید کرده است که نقش هافبک ها در بازی بیشتر خواهد شد.
شما در حال حاضر واقعا قبل آن که بتوانید بازیکنان حریف را به وسیله ی دریبل از سر راه بردارید باید در مورد چگونگی دریبلی که می زنید فکر هم کنید. در حال حاضر زمانی که شما بخواهید دریبلی بدون هیچ گونه فکری بزنید بازیکنانتان به طور خودکار به قسمت بیرونی توپ ضربه خواهند زد و چنین چیزی فرصت خوبی به مدافعان خواهد داد. بنابر این همان طور که اشاره شد باید در هنگام دریبل زدنی موفق کاملا در مورد چگونگی آن نیز فکر کنید.
جذاب ترین و به احتمال زیاد بخشی که باعث می شود در سیستم های این بازی انقلابی به وجود آید قابلیت Protect The Ball یا همان حفظ توپ است که همان طور که از نامش مشخص است به بازیکنان مدافع این اجازه را می دهد که با توانایی و قابلیت هایی که دارند بتوانند بدون در نظر گرفتن سرعت و دریبل بازیکن حریف توپ را از چنگ وی در بیاورند. البته همین ویژگی به طور بر عکس در بازی پیاده شده و بازیکنان مهاجم نیز می توانند با توجه به میزان آمادگی خود توپ را بیشتر حفظ کنند.
نبرد هافبک ها :
با FIFA 13 بود که EA هوش مصنوعی جدیدی را در بخش حمله معرفی کرد که یک گام مهم در هوش مصنوعی بازیکنان برداشته شد و در زمین بازیکنان خودی با جایگیری های خوب خود کمک شایانی به شما می کردند. حال این بار با قسمت ۱۴ شرکت EA آمده تا راه دفاع تیمی را بهبود بخشد. گفتیم که سیستم حمله بازیکنان خودی را مجبور می کرد که برای خود فضا ایجاد کنند ، حال این بار هوش مصنوعی تیمی مدافعان فرصتی خواهند داشت تا جلوی چنین فضاهایی را بگیرند و بر ضد مهاجمان شوند.
اگر FIFA 13 را تجربه کرده باشید حتما متوجه شده بودید که چگونه مدافعان حریف یک هکتار به بازیکنان حمله ی شما فضا می دادند ! و چنین موقعیت های باد آورده ای به راحتی باعث می شد که بازیکنان شما بدون آن که کنترلی هم بر رویشان داشته باشید به راحتی از این فضاها استفاده کرده و شما هم به راحتی به آن ها پاس دهید.
اما این بار سازندگان وعده داده اند که هوش مصنوعی بر خلاف گذشته این قدر ساده لوحانه نخواهد بود و با معرفی ویژگی Teammate Intelligence به طرز چشم گیری تغییر را در بازی احساس خواهید کرد.
در FIFA 13 راهی که مدافعان می پیمودند واقعا خیلی کلیشه ای و از پیش تعیین شده بود و همیشه نیز شکاف بزرگی بین مدافعان ، هافبک ها و مهاجمان وجود داشت . اما این بار در این نسخه نقش مدافعان در بای سازی بسیار کلیدی تر شده است و با فضاهایی که برای خود ایجاد می کنند همواره فضایی را برای دریافت پاس خواهند داشت که این بدان معنا است که نبرد هافبک ها بسیار بیشتر از قبل شده است.
البته با نگاهی به این قابلیت ها شاید بتوان گفت که با چنین هوش مصنوعی پس چگونه می توان موقعیت گل ایجاد کرد این همان نکته ای می باشد که سازندگان هم به آن اشراف دارند و اعلام کرده اند که سیستم قسمت ۱۴ سخت تر نشده است بلکه سرگرم کننده تر می باشد . یعنی این که برای رسیبدن به گل باید راه های متنوعی را تجربه کنید نکته ای که EA SPORTS در مورد آن می گوید که خارج از عرف بازی های جدید می باشد.
Pure Shot قسمت دیگری از ویژگی های جدید FIFA 14 را نمایان می کند که باعث می شود شوت نقش مهمی را در این نسخه داشته باشد. این و در حال حاضر بازیکنان باید اطلاعات کافی برای تنظیم حرک گام هایشان و زاویه ی شوت زدن داشته باشند تا توپ در بهترین موقعیت ممکن به تور دروازه بچسبد. با این که چندان اطلاعات قابل توجهی از این بخش اعلام نشده ولی EA امیدوار است که با چنین ویژگی های FIFA 14 را به یک تجربه ی رضایت بخش و با ارزش تر تبدیل کند.
شوت زدن هنوز هم با فشار دادن دکمه های B/Circle کار می کند اما این بار زمان بندی درست باعث ایجاد گل های مختلفی خواهد شد. شوت ها از راه دور و با متعادل ، شوت های با عجله که اc طریق ریباند توپ به وجود می آید و بیشتر T جزو از این ویژگی ها هستند که باعث تغییراتی در نحوه گل زدن می شوند. با چنین ویژگی شما همیشه از به ثمر رساندن گل های عالی احساس نشاط خواهید داشت.
EA SPORTS در مورد ویژگی ball physics ( فیزیک توپ ) می گوید :
ما یک بار بر روی فیزیک توپ تحقیق کردیم و متوجه شدیم که شبیه سازی با چنین ویژگی در قسمت های گذشته انجام داده بودیم اشتباه بوده است. به همین علت در FIFA 14 سیستم نونما شده ای از ویژگی Real Ball Physics ( فیزیک واقعی توپ ) را خواهید دید.
این ویژگی نونما شده باعث می شود که ضربه زدن به توپ ، چرخش با توپ و حرکت با توپ سخت تر از قبل شود. این عوامل باعث شده تفاوت چشم گیری در بازی به وجود آید و بسیار واقعی تر شود وبه عنوان مثال زمانی که توپ در هوا در حال حرکت می باشد بستگی به ضربه ای که به آن زده اید و یا سرعت باد نمی توان محل فرود آن را پیش بینی کرد. همچنین با استفاده از این سیستم هر بازیکن باید با استفاده از فیزیک بدنش توپ را حمل کند و از خط دفاع بگذرد.
انقلابی در راه است :
مسلما بخشی که طرفداران FIFA هر سال پیشرفت های خوبی را از آن می خواهند قسمت Career Mode است که در این سال بهبود فراوانی داشته و یک گام بزرگ و رو به جلو را برای این فرنچایز شبیه ساز ورزشی خواهد داشت.
رابط کاربری ویژگی است که پیدا کردن بازیکنان را راحت تر از قبل خواهد کرد و به شما این اجازه را می دهد که در هنگام نقل و انتقالات با یک جستجوی ساده بازیکنانی را بیابید که به سبک بازی تیم شما بخورند. البته فعلا از قابلیت رابط کاربری صحبت زیادی نشده و سازندگان اعلام کرده اند که در ماه های بعد اطلاعات بیشتری را رونمایی خواهند کرد اما این یکی از بزرگ ترین ویژگی هایی است که تیم سازنده تاکنون آن را انجام داده است.
فراتر از این حرف ها باید گفت که FIFA 14 را می توان تاثیر گذار ترین عنوان در تاریخ این سری نامید. البته این عنوان فعلا برای پلتفرم های نسل فعلی تایید شده و رویایی نسل بعدی هنوز محقق نشده است. چنین اتفاقی باعث شده تا نگرانی هایی در مورد وضعیت فعلی موتور FIFA 14 به وجود آید که Channon تهیه کننده ی بازی در این مورد می گوید :
ما واقعا از ابزاری که برای ساخت بازیمان داریم خوشحال هستیم . ما همیشه در حال تکمیل تکنولوزی که داریم می باشیم و راه هایی برای بهبود آن یز در سر می پروارنیم و در حال حاضر باید بگوییم که هیچ گونه نگرانی در مورد شرایطی که با این موتور داریم نداریم. فعلا نیز هیچ گونه اظهار نظری برای عرضه ی بازی در نسل بعدی را نیز نمی خواهیم اعلام کنیم.
در آخر اگر بخواهیم نگاهی گذارا به ویژگی های اولیه FIFA 14 داشته باشیم باید گفت با عنوانی روبرو هستیم که به جرات می توان آن را بهترین بازی در تاریخ عناوین ورزشی نامید. اضافه شدن حتی گمنام ترین بازیکنان آن هم از لیگ های دسته ی ۳ بعضی از کشور ها ، تغییراتی بزرگ در تماشاچیان و استادیوم ها همگی دست به دست هم خواهند داد تا تجربه ی FIFA 14 به اوج خود برسد.عنوان FIFA 14 تا به این لحظه برای پلتفرمهای PC/PS3/Xbox360 مشخص شده است.
نظرات شما عزیزان: